هر آنچه كه در مورد آندولين و آندوويلا بايد بدانيم

به مرجع تخصصي معماري و سازه هاي ايران خوش امديد.

هر آنچه كه در مورد آندولين و آندوويلا بايد بدانيم

۷ بازديد

مروري تخصصي بر ورقهاي آندولين و آندوويلا ورقهاي آندولين و آندوويلا از متريالهاي تقريبا رايج و پر طرفدار به جهت سهولت نصب در سقفهاي شيبدار مخصوصا در شمال كشور هستند كه براي سقف هر خانه يا ويلايي قابل استفاده مي‌باشند. اين متريالها از فناوري منحصر به فردي برخوردارند، از تركيبات الياف سلولزي و قير مخصوص …

اين مقاله در سايت ويلا نما به نشاني اينترنتي (هر آنچه كه در مورد آندولين و آندوويلا بايد بدانيم) منتشر شده است. جهت ديدن تمامي مقالات لطفا به سايت اصلي مراجعه نماييد.

هر آنچه كه در مورد آندولين و آندوويلا بايد بدانيم https://vilanama.ir/blog/everything-we-need-to-know-about-andolin-and-andovilla/ https://vilanama.ir/blog/everything-we-need-to-know-about-andolin-and-andovilla/#respond ويلانما Sat, 23 Jan 2021 13:03:05 0000 وبلاگ https://vilanama.ir/?p=153

مروري تخصصي بر ورقهاي آندولين و آندوويلا ورقهاي آندولين و آندوويلا از متريالهاي تقريبا رايج و پر طرفدار به جهت سهولت نصب در سقفهاي شيبدار مخصوصا در شمال كشور هستند كه براي سقف هر خانه يا ويلايي قابل استفاده مي‌باشند. اين متريالها از فناوري منحصر به فردي برخوردارند، از تركيبات الياف سلولزي و قير مخصوص …

اين مقاله در سايت ويلا نما به نشاني اينترنتي (هر آنچه كه در مورد آندولين و آندوويلا بايد بدانيم) منتشر شده است. جهت ديدن تمامي مقالات لطفا به سايت اصلي مراجعه نماييد.

مروري تخصصي بر ورقهاي آندولين و آندوويلا

ورقهاي آندولين و آندوويلا از متريالهاي تقريبا رايج و پر طرفدار به جهت سهولت نصب در سقفهاي شيبدار مخصوصا در شمال كشور هستند كه براي سقف هر خانه يا ويلايي قابل استفاده مي‌باشند. اين متريالها از فناوري منحصر به فردي برخوردارند، از تركيبات الياف سلولزي و قير مخصوص توليد مي‌شوند و به صورت استاندارد بر روي چوب osb نصب مي‌شوند. ورقهاي آندولين و آندوويلا مقاومت بالايي در برابر عدم تغيير شكل دارند.

ورق‌هاي قيري و لوازم جانبي سقف شيبدار آندولين و آندوويلا بسيار سبك وزن هستند (فقط 3 كيلوگرم در هر مترمربع) و باعث نصب سريع و آسان بر روي سقف شيرواني مي‌شوند. اين محصول به دليل عملكرد ضد آب آن به واسطه داشتن لايه ايزوگام اشباع شده و همچنين لايه سلولز، از طرف شركت توليدي آندولين تضمين كيفيت گرديده و داراي استاندارد جهاني مي‌باشد.

سيستم سقف شيبدار اندولين در برابر بادهاي قوي (تا 260 كيلومتر در ساعت) مقاوم  است. آندولين با آب و هواي گرم و سرد كاملا سازگار است و مواد موجود در اين محصول باعث مي‌شود تا در برابر هر گونه شرايط جوي كاملا مقاوم باشد. ايجاد درجه حرارت در داخل ساختمان و وجود الياف كامپوزيت موجود در آندولين و آندوويلا به كاهش سر و صداي محيط داخل ويلا نيز كمك مي‌كند و به خصوص در هنگام بارش شديد باران، مانع از ورود صدا به داخل سازه‌ها مي‌شود و نيازي به فروش عايق پشم شيشه يا ديگر عايقهاي حرارتي به همراه اين ورق نيست.

عكسي كه در پايين مشاهده مي‌فرماييد مربوط به ورق آندوويلا و رنگ بندي آن مي‌باشد. همانطور كه مشاهده مي‌كنيد، متريال آندوويلا به صورت تايلي توليد مي‌شود و ابعاد آن در عرض 40 سانتي متر و طول 107 سانتي متر است. جهت پوشش يك مترمربع سقف شيبدار، حدودا 3 عدد تايل استفاده مي شود.

ورق آندوويلا و رنگ بندي آن و همچنين متعلقات تيزه نيم گرد آن متريال آندوويلا به صورت تايلي با ابعادي به عرض 40 و طول 107 سانتيمتر توليد مي‌شود.

تركيب منحصر به فرد در توليد ورقهاي آندولين و آندوويلا

ورقهاي شيرواني آندولين و آندوويلا از مواد قيري تقويت شده با الياف سلولزي و رزين ترموست تشكيل شده است. اين ورق ها داراي يك فناوري منحصر به فرد در تركيبات اختصاصي و پيش رنگدانه اي هستند كه توسط شركت آندولين اختراع شده است. نوع رنگ آميزي اين محصول باعث شده تا رنگ به صورت كامل در داخل ورق نفوذ كند و در دراز مدت تغيير رنگ در اين محصول (با وجود تغييرات جوي در مناطق مختلف) مشاهده نمي‌گردد.

نمونه عكس‌هاي پايين نمايش رنگ بندي ورق‌هاي موج دار آندولين مي‌باشند.

ورق‌هاي موج دار آندوليننمايش رنگ بندي ورق‌هاي موج دار آندولين

عكس زير، ورق آندوويلا به رنگ قرمز مشكي است كه به صورت طيف رنگي توليد مي‌شود.

ورق آندوويلا رنگ قرمز مشكيورق آندوويلا رنگ قرمز مشكي كه به صورت طيف رنگي توليد مي‌شود.

عكس زير نمونه اجرا شده از ورق آندولين به شكل دو شيب با رنگ قرمز مي‌باشد.

نمونه اجرا شده از ورق آندوليننمونه اجرا شده از ورق آندولين به شكل دو شيب با رنگ قرمز

لايه تشكيل دهنده آندولين و آندوويلا

آندولين از قير طبيعي ورق‌هاي موجدار به شكل مساوي و مدل كركره‌اي سينوسي توليد شده است. در توليد اين محصول از دو نمونهٔ كركره‌اي يا همان آندولين و شكل موج‌هاي فاصله دار و تايلي با نام آندوويلا براي تنوع نماي ظاهري سقفهاي شيرواني استفاده شده است. دوام و عملكرد عالي سقف شيرواني در شرايط فضاي باز به روش‌هاي توليد و مشخصات فني متريال بستگي دارد. متريال آندولين به عنوان محصول فناوري تك لايه نسبت به ورق هاي مشابه از طول عمر بالا، مقاومت در برابر ورقه ورقه شدن در طول زمان و تضمين عدم تغيير رنگ برخوردار است.

عكس زير نمايشي از ورق‌هاي آندولين قرمز مي‌باشد كه شكل سينوسي كركره را دارد و به صورت چند لايه روي هم قرار گرفته اند.

ورق‌هاي آندولين قرمز مي‌باشد كه شكل سينوسي كركرهورق‌ آندولين قرمز كه شكل سينوسي كركره را دارد.

تاريخچه ورق آندولين و آندوويلا

آندوويلا در سال 1944 براي اولين بار در فرانسه توليد شد و آندولين به عنوان پيشگام در بام كامپوزيت با وزن سبك شروع به كار كرد. اين گروه به سرعت در كل دنيا تكامل يافت و در اين راه به نوآوري دست يافت. امروزه شركت آندولين در بيش از 120 كشور جهان نمايندگي دارد و با استفاده از شبكه قدرتمند شركتهاي خود، خدمات بسياري ارائه مي‌دهد. شركت آندولين در حال حاضر حدود 1600 نمايندگي در سرتاسر جهان دارد.

ورق آندوويلا به منظور ارائه يك سبك از سقف شيرواني جذاب براي خانه‌هاي ويلايي و حفاظت از محيط زيست با تحقيق و بررسي كارشناسان سقف ويلا به مرحله توليد انبوه در اكثر كشورها رسيده است. يكي از موارد قابل توجهي كه باعث شده است آندوويلا از متريال هاي سنتي فراتر برود، مقاومت در برابر وزش باد و محافظت در برابر باران تند ناشي از باد است.

ورق آندوويلا از كامپوزيت آسفالت با هسته مات فيبر ساخته شده است. اين فناوري كامپوزيت سبك وزن در 70 سال گذشته توسط شركت آندولين در ساير متريالهاي بام با نتايج برجسته استفاده شده است. روكش رنگي موجود در آندوويلا كه بر اساس چندين دهه تحقيق و آزمايش استوار است، لايه ديگري از اين متريال مي‌باشد كه كيفيت و ماندگاري بالاتري دارد و در دراز مدت تغيير رنگ نخواهد داشت.

مشخصات فني تايل آندوويلامشخصات و ابعاد كامل تايل آندوويلا

بررسي مشخصات فني

  • طول: 106 سانتي متر
  • عرض ورق: 40 سانتي متر
  • ارتفاع موج: 38 ميلي متر
  • وزن هر ورق: 1/27 كيلوگرم
  • ضخامت ورق: 3 ميليمتر
  • وزن ورق در هر مترمربع: 4 كيلوگرم

نكات مربوط به نصب ورق آندوويلا – آندولين

در مرحله نصب ورق آندوويلا بايد دقت زيادي شود، زيرا آندولين و آندوويلا متريال نرم محسوب مي‌شوند. تراز بودن سقف و نوع چوب بسيار مهم است. در نصب اين ورق ها بايد علاوه بر چوب چهار تراش روسي، از چوب osb نيز به جهت اجراي استاندارد استفاده شود. دليل اين امر آنست كه در صورت نصب چوب osb روي خرپاسازي و تيرريزي سقف شيرواني كاملاً پوشش داده مي‌شود و مي‌توان به راحتي روي سقف تردد داشت. در مقابل زماني كه چوب چهارتراش با فاصله روي سقف شيرواني نصب مي‌شود، تردد روي سقف بايد كمتر شود و زمان تردد روي سقف نيز بايد روي گامهايي كه چوب نصب شده است تردد صورت گيرد تا سقف شيرواني با مشكلاتي مانند آب بندي و شكستن ورق مواجه نشود.

با رعايت نكات فوق با مشكلاتي نظير شكستن آندوويلا و ناتراز بودن شيرواني مواجه نمي شويد و عمر ورق آندوويلا بيشتر مي شود. به طور كلي آندوويلا يا آندولين به تنهايي مقاومت لازم روي سقف شيرواني را ندارند و در اصل پوشش نهايي محسوب مي‌گردند، در نتيجه زيرسازي درست و استاندارد باعث مقاومت و ماندگاري بالاي آندوويلا يا آندولين مي‌گردد. مهمترين دليل انتخاب آندوويلا يا آندولين جهت پوشش سقف شيرواني، عدم تغيير رنگ و جلوگيري از ورود صداي بارش باران به داخل سازه مي‌باشد. اين امر زماني امكان پذير است كه زيرسازيهاي مورد نظر كاملاً استاندارد باشند.

نكته ضروري در زيرسازي آندوويلا و آندولين

نكته حائز اهميت در رابطه با اجراي ورقهاي آندوويلا كه در بالا نيز به آن اشاره كرديم اين است كه اگر بخواهيم متريال كلاسيك آندوويلا را به طور صحيح زيرسازي كنيم، بايد از چوب osb اييگر آلمان جهت زيرسازي استفاده كنيم تا ماندگاري و كيفيت سقف آندوويلا بيشتر باشد و آب بندي سقف اصولي انجام شود. متاسفانه بعضي از پيمانكاران به دليل اينكه هزينه چوب (او – اس – بي) نسبت به چوب چهارتراش بيشتر است، با ارائه قيمت پايين و برنده شدن در مناقصات اجراي پروژه از چوب چهارتراش جهت زيرسازي آندوويلا استفاده مي‌كنند و مشكلات زيادي را در آينده نزديك براي سقف شيرواني پيش خواهند آورد كه غير قابل جبران خواهد بود.

مزاياي ورق آندولين و آندوويلاآندوويلا ضد آب است و به هيچ لايه محافظ ديگري نياز ندارد.

مزاياي اجراي ورق آندولين و آندوويلا

ورق آندوويلا يك محصول خاص و منحصر به فرد با ورقهاي پوششي بسيار زيبا است كه كاملا ضد آب مي‌باشد، اين سيستم به هيچ لايه محافظ ديگري نياز ندارد. نصب ورق آندوويلا بسيار آسان و سريع صورت مي‌گيرد ولي بايد توسط اكيپ اجرايي متخصص و تعليم ديده مراحل زيرسازي و نصب ورق اجرا شود. آندوويلا نماي ظاهري زيبايي به انواع سازه‌هاي ويلايي مي‌بخشد. ورق آندوويلا كاملا سازگار با محيط زيست است، زيرا از مواد بازيافت شده ساخته مي‌شود. با اجراي متريال آندوويلا پوشش سقف مطلوب، بادوام و سبك و شيك را تجربه مي‌كنيد. در ادامه اين ويژگي ها را به صورت تيتروار مشاهده مي كنيد.

  • عملكرد آكوستيك خوب
  • زيبايي
  • نصب سريع
  • وزن سبك
  • سازگار با محيط زيست
  • گواهينامه كيفي محصول.
  • برش، شكل دهي و نصب آسان.
  • ضمانت آب بندي 10 ساله.
  • خواص عالي حفظ رنگ.
  • مقاومت در برابر بادهاي شديد.
  • استاندارد كيفيت از اروپا.
  • به شرطي كه طبق استاندارد به مرحله اجرا برسد، زنگ نمي‌زند و نمي پوسد.
  • انعطاف پذيري اين ورق براي پروژه‌هاي نوسازي ايده آل است.
  • قدمت توليد جهاني بيش از 75 سال دارد.
  • وزن سبك و در عين حال مقاوم
  • مقاوم در برابر باد شديد
  • ايجاد عايق حرارتي بالا
  • طيف رنگي زيبا
  • تنوع در شكل ظاهري
  • قيمت مناسب و ايده آل تري در مقابل متريالهاي وارداتي ديگر دارد، اما با توجه به مشكل واردات در ايران، اين محصول به دليل كم بودن آن در داخل كشور به تازگي يا يافت نمي‌شود يا اگر هم يافت شود قيمت بسيار بالايي دارد.

ورق رايكا، پيشنهاد كارشناسان سازه جهت جايگزيني آندوويلا

اخيرا به دليل مشكلي كه در واردات محصولات خارجي به وجود آمده است، ورقهاي آندولين و آندوويلا در داخل ايران به صورت جدي محدود شده است و عده‌اي هم كه با هر شرايطي قادر به وارد كردن اين محصول هستند و يا دپو داشته‌اند، از اين محدوديت نهايت استفاده را مي‌برند و فروش را با قيمتهاي بسيار بالا انجام مي‌دهند.

پيشنهاد شركت ويلانما در اين زمينه استفاده از محصول جايگزين آندوويلا با نام رايكا مي‌باشد كه در ابعاد 43*1.25 سانتيمتر با دستگاه كاملاً اتومات توليد شده و با رنگ پودري الكترواستاتيك و پلي اورتان با دستگاه كامواير رنگ آميزي مي شود. جنس ورق رايكا، گالوالوم و آلوزينك مي‌باشد و به همين دليل مشكلات شوره بستن ورق و زنگ زدن ورق مخصوصاً در جاهاي رطوبتي را ندارد. اجرا و فروش ورق رايكا توسط شركت متخصصان ويلانما داراي 5 سال گارانتي از نظر كيفيت و آب بندي مي‌باشد.

محصول رايكا در قالب ورق نيوزلندي دكرا پرس مي‌شود و پرس دهانهٔ اين محصول 90 درجه مي‌باشد، به همين دليل از نظر آب بندي در پايين‌ترين درصد شيب نيز كاملاً آب بند مي‌باشد. محصول رايكا در رنگ‌هاي كلاسيك، سوپرمات مدرن و طرح سنگريزه‌اي توليد و عرضه مي‌گردد. اين محصول داخلي قابل رقابت با متريالهاي وارداتي است و نسبت به متريال هاي وارداتي با قيمت بسيار پايين‌تري توليد و عرضه مي‌گردد. مزيت استفاده از متريالهاي با كيفيت داخلي اين است كه در همه حال در دسترس است و مشكلات كسري ورق و يا عدم وجود رنگ دلخواه را نخواهد داشت.

اميد است ورق آندوويلا و آندولين هم مانند ورق شينگل سنگريزه‌اي در داخل كشور به مرحله توليد برسد تا اين مشكلات را از پيش روي برداريم و كارفرماها و مشتريان محترم نيز با خيال آسوده اقدام به خريد اين نوع از متريال ها بنمايند.

اين مقاله در سايت ويلا نما به نشاني اينترنتي (هر آنچه كه در مورد آندولين و آندوويلا بايد بدانيم) منتشر شده است. جهت ديدن تمامي مقالات لطفا به سايت اصلي مراجعه نماييد.

https://vilanama.ir/blog/everything-we-need-to-know-about-andolin-and-andovilla/feed/ 0

منبع :ويلانما
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.