وقتي كرونا بر جهان فرمانروايي كرد ، هيچ كس تصور يك انقلاب بزرگ را نداشت. سايه تاج بر سر جهان و كشور ما ، مدارس و دانشگاه ها همراه با مشاغل زياد بسته شد ، بنابراين اگرچه ويروس عصباني كمي آرام نشد ، اما وضعيت جدي تر از اين مشاغل بود. ادامه كوويد -19 منجر …
منبع: سايت كردوار نيوز
مسير ۱۰ ساله را يك سالونيمه رفتيم
مسير ۱۰ ساله را يك سالونيمه رفتيم https://kordavar.ir/مسير-۱۰-ساله-را-يك-سالونيمه-رفتيم/ كردوار نيوز Mon, 02 Aug 2021 13:04:18 0000 اخبار همه جانبه https://kordavar.ir/مسير-۱۰-ساله-را-يك-سالونيمه-رفتيم/
وقتي كرونا بر جهان فرمانروايي كرد ، هيچ كس تصور يك انقلاب بزرگ را نداشت. سايه تاج بر سر جهان و كشور ما ، مدارس و دانشگاه ها همراه با مشاغل زياد بسته شد ، بنابراين اگرچه ويروس عصباني كمي آرام نشد ، اما وضعيت جدي تر از اين مشاغل بود. ادامه كوويد -19 منجر …
منبع: سايت كردوار نيوز
مسير ۱۰ ساله را يك سالونيمه رفتيم
وقتي كرونا بر جهان فرمانروايي كرد ، هيچ كس تصور يك انقلاب بزرگ را نداشت. سايه تاج بر سر جهان و كشور ما ، مدارس و دانشگاه ها همراه با مشاغل زياد بسته شد ، بنابراين اگرچه ويروس عصباني كمي آرام نشد ، اما وضعيت جدي تر از اين مشاغل بود. ادامه كوويد -19 منجر به تصميمات متفاوتي شد.
به گزارش كردوار نيوز ، روزنامه فرهيختگان در ادامه مي نويسد: سيستم آموزش عالي جهان به آموزش آنلاين و از راه دور روي آورده است و ايران مجبور به ورود به اين عرصه شده است. در روزهاي اوليه ، محبوبيت آموزش آنلاين در كشور ، مانند بسياري از كشورهاي جهان ، افزايش يافت ، اما اكنون ، پس از حدود يك سال و نيم از اين روش آموزش ، برخي از افراد فعال در اين سيستم آموزشي تجربه متفاوتي را تجربه كرده اند. تجربيات. . به طور طبيعي ، سيستم هاي مختلف داخلي و خارجي در گروه هاي مختلف دانشگاه با مشكلاتي مانند بسياري از سيستم هاي آموزش آنلاين در سراسر جهان استفاده شده است ، اما توجه ويژه اي به رفع نيازهاي هرچه بيشتر دانش آموزان در طول يك بيماري همه گير توجه مي شود. بنابراين بايد پرداخت شود
تحصيلات مجازي خود را ادامه دهيد ، شايد بعد از كرونا
ماندانا نصراللهي ، مديركل آموزش و تحصيلات تكميلي دانشگاه آزاد اسلامي واحد تهران جنوب ، گفت: موفقيت به پايان رسيده است. آموزش آنلاين براي هر موسسه و موسسه آموزش عالي نعمت مثبتي است. يكي از مزاياي سيستم آموزش الكترونيكي اين است كه دانش آموزان مي توانند از اين سيستم در هر شرايطي و در هر شرايط اجتماعي ، در شرايط آب و هوايي كشور استفاده كنند و نقطه قوت اين واحدها است. از آنجا كه زيرساخت هاي سيستم هاي آموزشي آنلاين به حدي رسيده است كه حتي با حذف ويروس كرونا مي توانيم از آن استفاده كنيم ، قطعاً پس از اين دوره از اين ويژگي استفاده خواهيم كرد و شايد برخي تمرينات را در عمل ادامه دهيم. اما ضعف هايي نيز در سيستم آموزش الكترونيكي كه در آن زمان كار مي كرديم وجود داشت كه يكي از آنها مشكل اتصال دانش آموزان به سيستم بود. بديهي است كه اين مشكل بيشتر در بين دانشجوياني كه از خارج به سيستم پيوسته بودند و به طور كلي دانشجويان غيرايراني شايع بود. »
وي افزود: سيستم هاي آموزشي آنلاين به ويژه سيستم هاي محلي هرگز تا اين اندازه تحت فشار نبوده اند و اين تعداد و تعداد كاربران و كلاس ها است ، اما اين چيزي است كه اكنون پس از يك سال آموزش مجازي مشاهده مي شود. دان ، كه بخشهاي مختلف او توسط جوانان ايراني پشتيباني مي شود ، در حمايت از آموزش آنلاين در بخشهايي مانند جنوب تهران ، كه ما از نزديك مي بينيم ، نسبتاً موفق بوده است. “
دانش آموزان به دليل قطع برق در امتحانات شكست مي خورند
وي در مورد نظرات اين دانشكده گفت: “برخي از معلمان نيز آموزش آنلاين را به بيماريهاي كرونري رو در رو ترجيح مي دهند و در حين مكالمه از كلاسهاي حضوري استفاده نمي كنند.” يكي از رايج ترين مشكلات در آموزش الكترونيكي اين است كه دانش آموزان بايد به سيستمي متصل مي شدند كه مشكلات بيشتر فني بود.
نصراللهي با اشاره به قطعي برق هنگام امتحانات گفت: قطعي برق كه چند هفته است با آن روبرو هستيم ، برخي از دانش آموزان را با مشكل مواجه كرده است ، برخي از آنها نتوانستند در امتحانات شركت كنند و طبق برنامه يا كلاس خود عمل كردند. سازنده سيستم در اين مدت توانست نيازهاي آموزشي حدود نيم ميليون دانشجو در دانشگاه آزاد را برآورده كند و با شكست ها مي توانست مشكل آموزش را زير نظر داشته باشد.
كلاسها ثبت نمي شوند ؛ بزرگترين ضعف سيستم
وي با تأكيد بر اينكه آموزش مجازي به عنوان يك سيستماتيك سيستماتيك از دانشگاه آزاد به طور طبيعي داراي نقاط قوت و ضعف است ، تاكيد كرد كه ما در قسمت گزارشگري اين سيستم با مشكلات و كمبودهاي زيادي روبرو هستيم و بنابراين نمي توان وجود آن را مشخص كرد. دانشجو ادعا كرد كه او در كلاس شركت نمي كند و ما هيچ كس را نداريم كه بر حضور يا عدم حضور دانش آموز براي پرداخت شهريه نظارت كند. در همين حال ، با عادي شدن شرايط ، دانش آموزان ترجيح مي دهند به طور حضوري در كلاس ها شركت كنند. از آنجا كه كلاسهاي حضوري با نظم و انضباط بيشتري انجام مي شود ، برخي از اساتيد در انجام به موقع كلاسها با مشكل مواجه شدند كه اين امر موجب نارضايتي دانشجويان شد. يكي از بزرگترين مشكلات در برگزاري كلاسها اين بود كه نمي توان كلاسها را بصورت آفلاين ضبط و استفاده كرد و دانش آموزاني كه در آن زمان در كلاس نبودند اگر كلاسها را شخصاً ضبط نكنند ، كلاسها را از دست مي دهند. اين چالش ها در ايران با آموزش الكترونيكي روبرو است ، جايي كه همه كشورهاي جهان با مشكلات مشابه در آموزش آنلاين دست و پنجه نرم مي كنند ، اما شايد اين تنها راه فرار از اين همه گيري باشد.
شناسنامه دانش آموز ؛ مشكل اصلي امتحانات مجازي
امير احمدي نژاد ، مدرس دانشگاه آزاد اسلامي تهران ، نحوه عملكرد آموزش آنلاين در دوران تاج گذاري را توضيح داد: شرايط پس از بيماري كرونا را نبايد از چنين بستري كنار گذاشت و از اين ويژگي مي توان به خوبي استفاده كرد. سيستماتيك دانشگاه مشكلات مشابهي با ساير سيستم ها دارد. يكي از مشكلات اين عصر آموزش هاي آنلاين ، به ويژه در بحث امتحانات ، مشكل شناسايي دانش آموزان است ، در اين زمينه ما نمي توانيم افراد را تأييد كنيم و هيچ تضميني وجود ندارد كه شخص پشت سيستم برنامه را قبول كند. بايد دانشجو يا شخص ديگري باشد ؛ البته اساتيد سعي كرده اند اين مشكل را با مدل هاي مختلف حل كنند ، اما سيستم آموزشي تحت تأثير اين مشكل قرار دارد و بازگشت آن به حالت عادي دشوار است. »
10 سال و يك سال و نيم رفتيم
او همچنين گفت كه يك تخت خواب آماده شده است و ما يك سال و نيم در زمينه بيت جاده اي كه بايد در 10 سال گذشته از آن عبور مي كرديم قدم مي زديم ، اما آن تخت نمي تواند شايسته باشد. در نظر گرفته نشده است ؛ عليرغم تحصيلات عالي ، بسياري از كساني بودند كه از كامپيوتر خود مطابق رشته خود استفاده نمي كردند ، به عنوان مثال ، برخي از دانشجويان علوم انساني ممكن است ارتباط چنداني با رايانه نداشته باشند ، اما اين ويژگي آنها را با اين فضا هماهنگ كرد. براي استفاده. اين ويژگي بايد براي صرفه جويي در انرژي براي آينده استفاده شود تا نيازي به گسترش حوزه آموزش نباشد و بنابراين مي توانيم از آن در شرايط عادي استفاده كنيم ، به عنوان مثال در كلاسهاي درس با 20 درصد آموزش مجازي. و 80 درصد آن به صورت خصوصي برگزار مي شود. “جلسات و حتي درسهاي فضايي فوق برنامه كه مي توانند در اين سيستم كار كنند مي توانند بسيار مفيد باشند.”
دانشمندان بايد قبل از سال جديد واكسينه شوند
وي خاطرنشان كرد: با وجود مزاياي يادگيري الكترونيكي ، مشكلاتي وجود دارد و افراد و مديران بايد سيستم را تشخيص دهند ، چه مشكلاتي ايجاد مي شود و چه قسمتهايي تحت تأثير قرار مي گيرند. در اين ميان ، به ويژه رشته هاي غير پزشكي ، آسيب هاي زيادي ديده اند. و حتي علوم انساني آسيب ديده است. در حقيقت ، تمام دنيا تحت تأثير آموزش آنلاين قرار گرفته اند ، اما آموزش عالي ما دو برابر آسيب ديده است. آنچه مي توان انجام داد اين است كه پس از واكسيناسيون گروه هاي آسيب پذير در جامعه ، دانشگاه ها و آموزش بايد در اولويت قرار گيرند تا اساتيد ، دانشجويان و كاركنان قبل از شروع سال تحصيلي و سپس محيط يادگيري حضوري واكسينه شوند.
وي گفت: “اگرچه صحبت هايي درباره برگزاري امتحانات حضوري مطرح شد ، اما سرانجام تصميم گرفته شد كه امتحانات عمده اسلامي به صورت آفلاين در همان سيستم دانشگاه آزاد اسلامي برگزار شود و اين معمولاً يك مشكل است.” اتفاق خاصي نيفتاد. در سيستم آفلاين ، مربي زمان امتحان را تعيين مي كند ، دانش آموز فرم س seesال را مي بيند و مي تواند قبل از زمان امتحان به سيستم آزمون پاسخ دهد. “در صورت قطعي برق ، دانشجو مي تواند نتايج و مدارك امتحان را به استاد ايميل كند و در موارد خاص ، مدارك مربوط به قطع برق را به بخش ارائه دهد ، اگرچه اين بررسيها توسط هر يك با حساسيت انجام مي شود. تحصيلات دانشگاه تخته. “
احمدي نژاد در مورد ديدگاه معلمان و دانش آموزان در مورد ادامه تحصيل گفت: “به طور متوسط همه آماده تدريس حضوري هستند و تقريباً هيچ كس از وجود اين شرايط به طور كامل خوشحال نيست.” كلاس هاي حضوري دانش آموز را ملزم به حضور در كلاس ها مي كند ، اما فرد در حال حاضر در كلاس درس مجازي در محل كار است و اغلب به كلاس توجه نمي كند. ادامه اين فضا مشكلات خانواده ها و سيستم آموزشي را افزايش مي دهد. اين سيستم نبايد به طور كامل حذف شود يا به طور كامل بر آموزش الكترونيكي متمركز شود ، اما در همان 20 درصد از شرايط يادگيري الكترونيكي ، مي توان به دانش آموزان مدرك شخصي داد. در حال حاضر بستر اين فضا آماده است و دانشگاهها بايد به دلخواه از آن استفاده كنند و اعتراضات بايد پذيرفته شود تا ميزان سواد دانش آموزان از سطح خاصي پايين نيايد. “بگذاريد بازار كار وجود داشته باشد.”
پايداري يادگيري الكترونيكي تفاوت مهمي در سيستم آموزشي پس از كرونا است
واضح است كه آموزش الكترونيكي در سطح دانشگاه رويدادي بود كه در دوران كرونا اتفاق افتاد ، اگرچه در سال هاي اخير در قالب هايي مانند آموزش الكترونيكي در دانشگاه هايي مانند دانشگاه تهران تجربه شده است. در اين دوره ، اگرچه برخي از دانشگاه ها و مراكز آموزش عالي از سيستم هاي خارجي استفاده مي كردند ، اما برخي از سيستم هاي محلي با پشتيباني آموزش آنلاين توانستند ميزبان محيط آموزشي آنلاين باشند. مانند هر فناوري ، رويدادي با نقاط قوت و ضعف فراوان است ، اما بخشي از تصميم دانشگاه آزاد مبني بر سپردن كار حساس آموزش الكترونيكي به سيستم ها توسط جوانان كشورمان پشتيباني مي شود. تصميمي را كه مي توان پس از يك سال آموزش الكترونيكي گرفت ، مورد بررسي قرار داد و به طور كلي با وجود ضعف ها و اعتراضات ، نمره انتقالي كلي را ارائه كرد. با اين حال ، موضوع آموزش الكترونيكي چيزي نيست كه پس از كرونا به طور كامل حذف شود ، و اين يكي از تغييرات قابل توجه در سيستم آموزشي ايران و بسياري از كشورها در دوره پس از كرونا است.
انتهاي پيام
منبع: سايت كردوار نيوز
مسير ۱۰ ساله را يك سالونيمه رفتيم