ماجراي شهري كه هميشه آلوده است

به مرجع تخصصي معماري و سازه هاي ايران خوش امديد.

ماجراي شهري كه هميشه آلوده است

۷ بازديد

مستند City Spirits يك داستان شهري است كه به دلايل مختلف هميشه آلوده است و اين مورد آسيب زيادي به آنها وارد كرده است. مستند “ارواح يك شهر” به كارگرداني محمد طالبي در بخش مسابقه پنجمين جشنواره تلويزيوني مستند حضور دارد و دوشنبه 26 مهرماه از شبكه مستند به نمايش در مي آيد.دانشجويان درباره موضوع …

ماجراي شهري كه هميشه آلوده است https://dibarooz.ir/ماجراي-شهري-كه-هميشه-آلوده-است/ Mon, 18 Oct 2021 12:05:45 0000 فرهنگ و هنر https://dibarooz.ir/ماجراي-شهري-كه-هميشه-آلوده-است/ مستند City Spirits يك داستان شهري است كه به دلايل مختلف هميشه آلوده است و اين مورد آسيب زيادي به آنها وارد كرده است. مستند “ارواح يك شهر” به كارگرداني محمد طالبي در بخش مسابقه پنجمين جشنواره تلويزيوني مستند حضور دارد و دوشنبه 26 مهرماه از شبكه مستند به نمايش در مي آيد.دانشجويان درباره موضوع …

مستند City Spirits يك داستان شهري است كه به دلايل مختلف هميشه آلوده است و اين مورد آسيب زيادي به آنها وارد كرده است.

مستند “ارواح يك شهر” به كارگرداني محمد طالبي در بخش مسابقه پنجمين جشنواره تلويزيوني مستند حضور دارد و دوشنبه 26 مهرماه از شبكه مستند به نمايش در مي آيد.
دانشجويان درباره موضوع اين مستند به ديباروز گفتند: “اين فيلم درباره زندگي غيرنظاميان است كه سالها ديجيتالي شده است. اين شهر اراك است كه به عنوان آلوده ترين شهر ايران شناخته مي شود زيرا صنايع آلاينده زيادي در اين شهر وجود دارد.” همانطور كه مي دانيد ، استان مركزي مركز صنعتي ايران است و صنايع مهم زيادي در اين استان وجود دارد.
وي ادامه داد: ايده من براي تهيه اين مستند از آنجا ناشي شد كه من در اين شهر زندگي مي كنم و تقريباً هر روز با اين چالش بسيار مهم روبرو هستم. آمار وحشتناكي از بيماري هاي تنفسي در اراك و همچنين تعداد زيادي از افراد مبتلا به اين بيماري گزارش شده است. سرطان و نرخ ناباروري بالاتر از ساير شهرهاي ديگر منطقه. همه اين بيماري ها ناشي از آلودگي صنعتي است كه در اين شهر ديده مي شود و فيلم مستند “نفس هاي يك شهر” براي بيان اين مشكل توليد شده است.
اين كارگردان مستند درباره روند توليد اين فيلم گفت: “ما بيش از يك سال و نيم به توليد اين مستند اختصاص داديم زيرا مي خواستيم چهار فصل مختلف را در شهر اراك از نظر آلودگي به نمايش بگذاريم. همانطور كه مي دانيد شهر اراك از ويژگي خاصي برخوردار است. وضعيتي كه باعث سه نوع آلودگي شد. نوع اول: آلودگي صنعتي ناشي از صنايع ساخته شده در اطراف شهر است. به عنوان مثال ، نيروگاه هاي اطراف شازند از سوخت ديزل استفاده مي كنند ، كه به طور مستقيم بر آلودگي هواي شهر تأثير مي گذارد.
وي افزود: نوع دوم آلودگي فصلي زمستاني و نوع سوم آلودگي ناشي از تردد خودروها و كاميون ها است. شهر اراك توسط دو خط كمربند شمالي و جنوبي احاطه شده است و تردد زياد در اين جاده ها شهر را آلوده مي كند. اين چرخه هاي آلودگي روز به روز خطرناك تر شده و خطرات بيشتري را براي ساكنان اين شهرستان ايجاد مي كند.
در اين مستند سعي كرده ايم ساختارهاي تكراري و كليشه اي را طي كرده و تصاوير مختلفي را براي سبك روايت انتخاب كنيم. به عبارت ديگر ، ما هيچ آرشيو ، روايت و مصاحبه اي نداريم ، اما من سعي كرده ام عمق اين تراژدي را از طريق بيان بصري نشان دهم. تصاوير بسيار گويا هستند و مسائل زيادي را براي مخاطب بيان مي كنند.

تهيه كنندگان اين مستند عبارتند از:
كارگردان و تهيه كننده: محمد طالبي ، عكاس هوايي: سيد مهرداد شريفي و مشاور پروژه: فاطمه آتاني.

بر اساس اين گزارش ، فيلم مستند «ارواح يك شهر» امشب ساعت هشت شب از شبكه مستند پخش مي شود و دوباره نيمه شب و فردا ساعت نه صبح پخش مي شود.

انتهاي پيام

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.